אימון פילטיס הפך בשנים האחרונות לפופולארי במיוחד ולא בכדי: האימון נחשב כאופציה מעולה למי שרוצה לעבוד על הגוף בצורה לא מהירה מידי, אך עדיין בדרך אשר מסייעת גם לחטב את הגוף, גם להגמיש ולהאריך אותו ובעיקר לעבוד על שליטה בסוגרי הגוף, נשימות נכונות וריפוי הגוף.

על מנת לדעת יותר, חשוב להבין כי שיטת האימון החלה את דרכה בתחילת המאה העשרים תוך שהוגה השיטה, ג'וזף פילאטיס, ניסה באמצעותה לשקם חיילים שנפצעו במלחמת העולם הראשונה.

התרגילים שכוללים עבודה על שרירי הגוף, מפרקים, מתיחות הגוף והגמשתו – פעלה בצורה נפלאה על החיילים הפצועים וגם חיזקה, חיטבה ועיצבה את הגוף – מה שהפך את השיטה לפופולארית במיוחד בארצות המערב וכמובן בישראל.

כיום ישנם מגוון חדרי כושר, מכונים ומדריכים אשר מעבירים שיעורי פילטיס, כאשר מאימונים אלה נהנים נשים, ילדים, גברים, נשים בהריון, בני הגיל השלישי וכל מי שרוצה להגמיש את גופו וליהנות מגוף חטוב וארוך.

קורס מדריכי פילאטיס

פילאטיס – אימון שפותח עם השנים

כדי להכיר קצת יותר את עולם הפילאטיס, חשוב לדעת שעם השנים התפתח האימון והפך לכזה ששולח זרועות אל כמה וכמה אימונים ממוקדים. כיום ישנו פילאטיס רצפה או פילאטיס מזרן, פילטיס מכשירים וכזה שמתאים גם לנשים בהריון וגם לנשים לאחר לידה.

בשל כך רבים מאמני הכושר והאנשים שרוצים ללמוד את התחום ולהפוך למדריכי פילטיס.

אז כיצד הופכים למדריכים?

מי שרוצה להיות מדריך פילאטיס, עליו לעבור כמה וכמה שלבים בדרך:

קורס מדריכים מקצועיים

כדי להפוך למדריך פילטיס או בכלל כדי להיות מדריך כושר, יש לעבור קורסים באחת מהמכללות או המוסדות המוכרים על ידי משרד הבריאות והספורט.

כדי להתחיל חשוב לנסות למצוא קורס מתאים שמוכר על ידי משרד הבריאות והספורט כמו: קורס מדריכי פילאטיס, תל אביב מציעה כמה וכמה מוסדות שמלמדים את התחום והם מורשים לעשות זאת על ידי משרד הבריאות. מכללות כאלה כמו וינגייט, קורס מדריכים במוסדות שונים ומוכרים ועוד, כאשר כולם יאפשרו לכם ללמוד את התחום ולקבל הכשרה וגם תעודה של מדריכי פילטיס מן המניין.

בנוסף ניתן ללמוד סוגים שונים של אימוני פילאטיס וזאת על ידי קורס פילאטיס מזרן, פילטיס לנשים בהריון, פילטיס מכשירים ועוד, תוך לימודי פילאטיס,  בערים נוספות מלבד תל אביב כמו פילאטיס בירושלים ולימודים במכללות בירושלים ובשאר אזורי הארץ אשר גם הם יכולים להקנות לכם תעודה של מאמן מקצועי.

לאחר סיום הקורסים במוסדות השונים עוברים המדריכים הכשרה בתחום תוך שהם מבצעים את ההכשרה בלימוד מפוקח על ידי המורים במוסדות הלימוד ובחינות אחרונות לפני קבלת התעודה.

קורס מדריכי פילאטיס

אבל מה לומדים בקורסים השונים?

קורס פילטיס כולל לימודי הרפרטואר הקלאסי של האימון, למידת השיטה של ג'וזף פילטיס, פירוק מתודי ומודיפיקציות.

בתכנית הלימודים מכירים המאמנים הפוטנציה ואת כלל ההיבטים האנטומים של רצפת האגן, מבנה הבטן, הכרת מבנים שונים בגוף כמו מפרקי הירך, עמוד שדרה, כתפיים ושכמות.

בקורס לומדים גם על פתולוגיות פופולאריות בקרב מתרגלי פילטיס, טיפול בבעיות כמו ליקוי יציבה, ופתרון כאבים בגב בעת האימון.

לסיכום, על מנת ללמוד את התחום ולהפוך למאמנים, יש למצוא מוסד מוכר ללימודי פילטיס, להבין יותר על האימון ולאחר מכן להירשם לאחד מהמוסדות ולעבור בהצלחה את תכנית הלימודים ואת כלל ההתמחויות והבחינות בתחום.

לאחר שעברתם את כל אלה, תוכלו להתחיל ללמד את האימון באופן פרטי, או להשתלב בין צוות מדריכים במוסדות שונים ובמכוני כושר.