החלטתם שהגיע הזמן להשקיע באימונים ולמצוא סטודיו לפילאטיס בתל אביב בו תוכלו להתאמן על בסיס קבוע? נהדר! בתל אביב והסביבה מצויים עשרות מכוני פילאטיס, על מנת שתדעו במי מהם לבחור, הכנו לכם מדריך מיוחד ומקיף.

איך מתחילים לחפש?

חפשו ברחבי הרשת! נסו להיעזר במנוע החיפוש או ברשת החברתית על מנת להכיר כל סטודיו פילאטיס בתל אביב. לרוב תוכלו לצפות במערכת השעות ובשיעורים המתקיימים בסטודיו ולראות אם אלה מתאימים ללו"ז השבועי שלכם. בחלק מהאתרים והעמודים, תוכלו לקרוא ביקורות של מתאמנים וגולשים, מה שיכול לתת לכם קצת כיוון בנוגע לוותק ולאיכות המדריכים בסטודיו. מעבר לחיפוש ברחבי האינטרנט תוכלו להיעזר בחברים ומשפחה, לברר היכן הם מתאמנים ולשאול שאלות בנוגע לאותו הסטודיו, כך תדעו אם הוא עונה לדרישותיכם. מעבר לזה, אימון משותף יחד עם חברים ובני משפחה בהחלט מהווה יתרון בבחירת הסטודיו, כך תוכלו להמריץ ולתת מוטיבציה אחד לשני.

התאמה לצרכים האישיים

משום שנושא החניה בתל אביב הוא כאוב, נסו למצוא מכונים שניתן להגיע אליהם בקלות בעזרת תחבורה ציבורית או אפילו ברגל. נוסף לכך, ערכו רשימה של כל מכוני הפילאטיס בתל אביב בדגש על אלה שנמצאים במרחק קו אוטובוס אחד מביתכם, וסמנו את אלה שמערכת השעות שלהם תואמת לסדר היום שלכם. יש מכונים ששיעורי הפילאטיס בהם מתרחשים רק בשעות הערב ויש כאלה שפתוחים גם בשעות הבוקר.

תנאי הסטודיו

ברגע שהחלטתם על מכונים אופציונליים, בקשו מנציגי המכירה לערוך עבורכם סיור בסטודיו ובמהלכו, נסו להבחין בתנאי הסטודיו גם מבחינת הנוחות האישית. בחנו את הסטודיו, האם הוא נקי, מסודר, מרווח ויש מספיק ציוד למשתתפי השיעור (וכמובן, שהציוד יהיה איכותי). בחנו את המלתחות וחדרי השירותים, האם הם נקיים ומאפשרים התארגנות נוחה. כשאנו משלבים את האימונים בסדר היום שלנו, יכול להיות שלאחר האימון נצטרך להמשיך בשגרת היום, לכן חשוב שבמכון יהיו מקלחות ושירותים שיאפשרו לנו להתארגן ולהרגיש בנוח. יכול מאוד להיות שבסטודיו לא תהיינה מקלחות, במקרה זה בדקו אם השירותים מרווחים מספיק כדי להחליף בגדים ולהתארגן. כמו כן, בדקו אם קיימים לוקרים לשמירת חפצים אישיים, אם ניתן לרכוש לוקר קבוע או שיש להביא מנעול מהבית על מנת לנעול לוקר קיים. מעבר לכך, חשוב לוודא כמה מתאמנים משתתפים בכל שיעור משום שאחד הדברים החשובים בשיעורי הפילאטיס, הוא קבלת יחס אישי מהמדריך.

נוסף לכך, יכולים להיות פערים בין מחירי שיעורי פילאטיס, לכן חשוב שתוודאו מראש מהם המחירים לשיעורים בודדים או למנוי (תלוי בצורך שלכם). לאחר שערכתם סקר שוק קצר, תוכלו לסנן את מכוני הפילאטיס שלא תואמים לתקציב שלכם. כמו כן, בדקו האם יש מדיניות לביטול שיעורים ומה התנאים עבור הביטול, כך תדעו כיצד להיערך במידה ותיאלצו לבטל שיעור בודד או מנוי לאחר ההרשמה.

חשוב שתגיעו לשיעור ניסיון או סיור על מנת שתוכלו לבחון את האווירה במקום והאינטראקציה שלכם עם המדריכים בסטודיו. בררו מהו הוותק של הסטודיו ומי המדריכים שמעבירים את השיעורים. אם אתם מתכוונים להתאמן בשיטת הפילאטיס כי אתם ספורטאים, זקוקים לפילאטיס שיקומי או רקדנים, בדקו אם הסטודיו בו בחרתם בעל ניסיון בפילאטיס שיקומי. בררו אם מדריכי השיעורים נחשבים ומומלצים בתחום, האם יש להם הדרכה מתאימה (בייחוד למי שמעוניין בפילאטיס שיקומי או פילאטיס לאחר לידה ובהריון) ומה סגנון ההדרכה שלהם.

 

אחרי שביררתם ובדקתם בנוגע לסטודיו פילאטיס בתל אביב, תוכלו לראות מי מהם עונה על הדרישות שלכם. כל שנותר לכם כעת זה להירשם, לשבץ את השיעורים ביומן ולהתחיל להתאמן.