אחד האימונים הפופולאריים וגם הבטוחים לאחר לידה הוא פילאטיס. פילאטיס הוא אימון שהגיע אלינו לפני יותר מעשור ומאז הוא אהוד במיוחד על גברים נשים, ילדים וכמובן על נשים בהריון ולאחר לידה. אבל למה חשוב לבצע אימון פילאטיס לאחר לידה? למה זה עוזר? הכל בהמשך.

אז מה זה אימון פילאטיס

אימון מסוג זה הינו אימון שהחל את דרכו בשנות ה 20 לאחר שממציא האימון, אדם בשם ג'וזף פילטיס פיתח שיטת אימון שהתאימה לחיילים פצועים ממלחמת העולם הראשונה ונועדה לשקם את גופם. אימון פילאטיס נועד בעבר בעיקר לשם עבודה על הגמשת הגוף, חיזוק השרירים ועצמות השלד, אך כיום הוא פותח לסוגי פילאטיס שונים ביניהם: פילאטיס רצפה, פילאטיס מכשירים ופילאטיס אחרי לידה. אימוני הפילאטיס כיום שמים דגש בעיקר על הגמשת הגוף והשרירים כמו גם חיזוק השלד, אך נוספו להם תרגילים לחיזוק רצפת אגן שנועד למניעת צניחת רצפת אגן – מה שהופך מעולה כאימון עבור נשים בהריון ובעיקר לנשים אחרי לידה.

פילאטיס מכשירים כולל מגוון מכשירים מכשירי טרפז, מיטת רפורמר, כסאות פילאטיס ועוד, כאשר לפילאטיס בהריון נוספים גם כדור פיזיו, גומיות כוח, גליל פילאטיס, ועוד. את התרגילים מבצעים בעמידה, בישיבה על כדור פיזיו ושכיבה על מזרן פילאטיס.

מדוע פילאטיס לאחר לידה מסייע מאד?

אימון מסוג זה הינו פופולארי בקרב נשים אחרי לידה ולא בכדי: האימון מחזק את רצפת האגן, מחזק שרירים טבעתיים, משחרר לחצים ועוזר לחטב את הגוף ולאזנו  – מה שנשים רבות אחרי לידה מעוניינות בו. ניתן להתאמן באימוני הפילאטיס כמה שבועות לאחר הלידה, כך תוכלו לחזק את רצפת האגן, לאזן את הגוף לאחר השינויים שעבר במהלך הלידה ולשמור על היציבה.

בנוסף אימון פילאטיס מתאים גם לנשים בהריון וזאת משום שהוא עובד על שרירי הבטן, תורם למנח טוב יותר של העובר ברחם, ומרגיע את הגוף: מה שתורם מאד להתפתחות תקינה של העובר.

כמה תרגילי פילאטיס לאחר לידה

חיזוק הבטן בשכיבה על כדור פיזיו – התרגיל הראשון כולל שכיבה חלקית על כדור פיזיו בצורה שבה הרגליים מונחות על הרצפה. כעת באמצעות כיווץ האגן וכיווץ שרירי הבטן יש לנסות לעלות מעלה ולבצע כפיפות בטן וזאת באמצעות החזקת הבטן וכיווץ שרירי הישבן.

תרגיל רול אפ לחיטוב הבטן – כדי לבצע תרגיל רול אפ יש לשכב על גבי מזרן הפילאטיס שהברכיים מכופפות והזרועות פרוסות מעלה מעבר לראש. כעת בעזרת הזרועות וחוליה אחר חוליה יש לעלות מעלה ולרדת מטה בחזרה חוליה אחר חוליה תוך שימוש בשרירי הבטן בלבד. יש לחזור על התרגיל כ 20 חזרות.

תרגיל לחיטוב שרירי האגן – שוכבים על מזרן פילטיס כאשר הרגליים מכופפות. כעת אוספים ומכווצים את השרירים הטבעתיים, תוך הרמת האגן באיטיות והחזרתו מטה. לאחר חמש חזרות מוסיפים רגל שעולה מעלה עם כל הרמה. מחליפים רגליים וחוזרים על התרגילים כעשר פעמים. תרגיל זה יעזור לחיזוק רצפת אגן ולמניעת צניחת רצפת אגן.

עיסוי גב – תרגיל נוסף שנעשה באמצעות כדור פיזיו הוא עיסוי הגב. בשלב זה יש לשכב על גבי הכדור שהידיים והרגליים מונחות ופרוסות על הרצפה, ולנוע מצד לצד בזהירות כדי לעסות את הגב.

 

לידה היא אירוע משמח ומשמעותי בחיינו אך יחד עם זאת מוביל לשינויים בגוף ולהיחלשות השרירים. בעזרת אימוני פילאטיס ממוקדים, תוכלו לסייע לגופכן להתחזק ולהתאזן במהרה.